24 Eylül 2011 Cumartesi

Alfa Romeo 156 Teknik Özellikleri

156
Model
Motor Hacmi (cc)
Silindir sayisi
Beygir Gücü (BG)/(d/d)
En Yüksek Tork (Nm)/(d/d)
0-100 km/s Hızlanma (sn)
Son Hız (km/sa)
Vites
Yakıt tüketimi (100 km'de)
Şehir İçi (litre)
Şehir Dışı (litre)
Ortalama (litre)
Fiziki Ölçüler
Ağırlık (kg)
Dingil Mesafesi (mm)
Uzunluk (mm)
Genişlik (mm)
Yükseklik (mm)
Bagaj Hacmi (litre)
156 1.6 
1598 
120/6300 
144/4500 
10.5 
200 
5 ileri 1 geri 
 
11.4 
0.0 
6.4 
 
1230 
2595 
4430 
1745 
1415 
378 
156 2.0 
1970 
155/6400 
187/3500 
8.6 
216 
5 ileri 1 geri 
 
11.7 
0.0 
6.6 
 
1250 
2595 
4430 
1745 
1415 
378 
156 2.5 V6 
2492 
V6 
190/6300 
222/5000 
7.3 
230 
5 ileri 1 geri 
 
16.5 
0.0 
8.4 
 
1320 
2595 
4430 
1745 
1415 
378 
 

Alfa Romeo 156, yenilenen tasarımı ve Twin Spark motorunun gücüyle öne çıkıyor.

Bir İtalyan klasiği olan Alfa Romeo, ilk kez 1997 yılında ülkemize ithal edilen 156 modeliyle büyük ilgi görmüştü. Geçtiğimiz yıl tasarımında ve donanımında radikal değişiklikler yapılan Alfa Romeo 156, yepyeni yüzüyle eski günlerini aratmıyor.

-Tasarım-

Alfa Romeo'nun geleneksel sportif çizgisinin tüm özelliklerini taşıyan 156'nın dış tasarımında önemli değişiklikler göze çarpıyor. Bir önceki nesilin çizgilerinin korunduğu yeni 156'da en önemli farklılık tampon ve dikiz aynalarının da gövde ile aynı rengi taşıyor olması. Bu sayede kompakt bir görünüm kazanan 156'nın arka kapılarının kolları da kelebek camının arkasına gizlenmiş. İlk bakışta sadece iki kapı kolu görülebilen araç bu sayede coupe havasına bürünmüş.
Aracın arka bölümünde ise yine ince stop lambaları ve orjinal 156 tasarımı korunurken, arka tampon gövde ile aynı rengi taşıyor. Ayrıca bu modelde isteğe bağlı olarak sunroof da tercih edebiliyorsunuz.

- İç mekan -

Geniş ve rahat bir iç mekana sahip olan Alfa Romeo 156'nın makyajlanan yeni versiyonunda kullanılan malzemelerin kalitesinin yükseldiği gözden kaçmıyor.
Orjinal 156 tasarımını önemli ölçüde değiştirmekten kaçınan firma, bazı küçük rötuşlarla araca daha dinamik bir hava katmayı başarmış.
İç mekanda kullanılan renkler de dinamik tasarımı tamamlarken, hız ve devir göstergeleri eski yuvarlak formlarını koruyor.
Orta konsolun en üstünde yol bilgisayarının ekranı ve büyük havalandırma ızgaraları yer alıyor.
Yol bilgisayarının ekranının altında krom kaplama bir bölüm yer alıyor. Bu bölümün en üstünde daha önceki modellerde da kullanılan benzin, hararet ve saat göstergeleri yanyana üç daire şeklinde bulunuyor. Bu göstergelerin altında müzek sistemi ve onun da altında dijital klimanın ayar düğmeleri yer alıyor. Orta konsolun en altında ise küllük ve çakmak yuvası bulunuyor.
Otomobilin ön kapılarına yerleştirilen kolonlar sayesinde müzik sisteminin de ses kalitesi oldukça etkileyici bir düzeye yükseltilmiş.
Sportif topuzuyla dikkat çeken vites kolunun arkasına ise yan dikiz aynaları, sis farları ve ASR sisteminin kumanda düğmeleri konuşlandırılmış. Aracın bagaj hacmi ise toplam 378 litre...

-Motor ve Performans-

Ülkemizde 1.6 lt. 120 hp ve 2.0 lt. 155 hp motor seçenekleriyle ithal edilen Alfa Romeo 156'nın 2.0 litrelik versiyonunda opsiyonel olarak selespeed vites sistemi de (manuel + otomatik) tercih edilebiyor.
156 modelinde Twin Spark motor teknolojisini kullanan Alfa Romeo, bu sistemin temelini oluşturan sırayla çakan çift bujiler sayesinde, güç ve verimi arttırıyor.
Sıfırdan saatte 100 kilometre hıza 10.5 saniyede ulaşabilen 156 1.6 TS, en fazla 200 km/sa. sürat yapabiliyor. Şehir içinde 100 kilometrede 11.4 litre yakıt tüketen araç, şehir dışında 6.4 litrelik yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor.
Ergonomik tasarlanan sportif iç mekan ve insanı hemen saran ergonomik koltuklar sayesinde otomobil kullanmayı bir zevk haline getiren Alfa Romeo 156'nın yol tutuş kabiliyetini arttırabilmek amacıyla sertleştirilen bağımsız süspansiyon sistemi, yoldaki darbeleri az da olsa hissettirerek konfordan ödün verilmesine neden oluyor.
1.6 litrelik motorun performansını en üst seviyede kullanan 156, ani manevralara çabuk tekpi verebiliyor ve hemen her yol şartında dengesini korumayı başarıyor.
Yol tutuştaki başarısıyla öne çıkmasına rağmen, yine de çok yüksek süratlerde (tüm güvenlik önlemlerine karşın) yoldan kopabilen otomobil, hassas direksiyon sistemi sayesinde kontrol altında tutulabiliyor.
Alfa Romeo 156 1.6 TS, kendi sınıfındaki rakiplerine oranla ani frenajda önemli ölçüde güven sağlıyor.

- Güvenlik -

Sportif bir otomobilin performansıyla doğru orantılı olarak güvenliğe de büyük önem veren İtalyan otomobil üreticisi, Alfa Romeo 156 1.6 TS modelinde standart olarak ABS + EBD, VDC + ASR, sürücü, yolcu, yan ve pencere hava yastıkları, aktif gergili ön emniyet kemerleri, aktif makaralı arka emniyet kemerleri, Isofix çocuk koltuğu bağlantıları, yangın önleme sistemi, 3. arka kafalık ve trafik seti sunuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder