24 Eylül 2011 Cumartesi

AUDİ A4 ÖZELLİKLERİ

A4
Model
Motor Hacmi (cc)
Silindir sayisi
Beygir Gücü (BG)/(d/d)
En Yüksek Tork (Nm)/(d/d)
0-100 km/s Hızlanma (sn)
Son Hız (km/sa)
Vites
Yakıt tüketimi (100 km'de)
Şehir İçi (litre)
Şehir Dışı (litre)
Ortalama (litre)
Fiziki Ölçüler
Ağırlık (kg)
Dingil Mesafesi (mm)
Uzunluk (mm)
Genişlik (mm)
Yükseklik (mm)
Bagaj Hacmi (litre)
1.8 Turbo 
1896 
150/5700 
210/1750 
8.4 
220 
5 ileri 1 geri 
10.9 
0.0 
6.4 
1380 
2617 
4479 
1733 
1415 
440 
A4 1.6 
1595 
101/5300 
140/3800 
11.9 
191 
5 ileri 1 geri 
9.7 
0.0 
5.6 
1170 
2617 
4479 
1733 
1415 
440 
A4 1.8 
1781 
125/5800 
168/3500 
10.5 
205 
5 ileri 1 geri 
10.1 
0.0 
5.8 
1205 
2617 
4479 
1733 
1415 
440 
A4 1.8 Turbo Quattro 
1781 
150/5700 
210/1750 
8.3 
222 
5 ileri 1 geri 
9.8 
0.0 
5.8 
1225 
2617 
4479 
1733 
1415 
440 
A4 1.9 TDI 
1896 
110/4150 
235/1900 
11.3 
198 
5 ileri 1 geri 
6.0 
0.0 
4.3 
1240 
2617 
4479 
1733 
1415 
440 
Audi'lerin en tutumlusu: A4 TDI...

Audi'nin ilk kez 1994 yılında satışa sunduğu A4 modeli geçen zaman içinde güncelliğini yitirmiş ve 2000 yılının sonunda tamamen yenilenerek güncel tasarımına kavuşmuştu. Türkiye'ye geçtiğimiz yılın son çeyreğinden itibaren 1.6 litre 102 HP, 2.0 litre 130 HP, 1.8 litre 150 HP, 3.0 litre 220 HP benzinli ve 1.9 litre 130 HP dizel motor seçenekleriyle ithal edilen Audi A4'ün yurt dışında bir de 2.5 litre 179 HP'lik dizel motor seçeneği bulunuyor. Audi A4'ün 1.8 ve 2.0 litrelik versiyonlarında manuel, otomatik ve multitronic vites seçenekleri, 1.8 ve 3.0 litrelik versiyonlarda ise dört tekerlekten çekiş sistemini tercih edebilmek mümkün.

Karoser ve iç mekan
Yeni A4, tasarımı ile Audi'nin TT modeli ile başlattığı akımın bir devamı niteliğinde. Hatta dış hatlarıyla A6'nın minyatüre edilmiş versiyonu gibi. Ön bölümde A6'daki gibi büyük desensiz far grubu yer alıyor. Eski modele göre daha büyük boyutlara sahip yeni A4'ün heybetli yapısı da bunu doğrular nitelikte. Gövde rengi aynalar ve kapı çıtaları otomobilin yan tasarımının şık noktalarını oluşturuyor. Arka tasarım yine a6'daki gibi sade ve zarif çizgilerden oluşmuş. Diğer A4'ler ile aradaki tek fark ise bagaj kapağındaki '1.9 TDI' yazısı. Büyük ve geniş açılan kapıları sayesinde yeni A4'de iniş-biniş sorunsuz. Otomobilin iç mekanı diğer Audi'ler gibi kaliteli malzeme ve işçilikle tasarlanmış. Orta konsolun en üst bölümünde havalandırma ızgaraları yer alıyor. Bunların hemen altındaysa sırasıyla müzik sistemi ve otomatik klima kumandaları var. Bose marka müzik sistemi ve hoparlörlerin ses kalitesi üst düzeyde. Ayrıca orta konsoldaki tekli CD çalar ile yetinilmemiş ve torpido gözüne bir CD-Changer daha yerleştirilmiş. Sade ve okunaklı gösterge tablosunun ortasındaki büyük ekrandan yol bilgisayarının verilerine ulaşılabiliyor. Bu bilgileri silecek kolunun üzerinde yer alan bir butonla değiştirebilmek mümkün. Ayrıca gösterge tablosunun altında yer alan 'check' butonu vasıtasıyla, yola çıkmadan önce otomobilin tüm verilerini kontrol altına alabilirsiniz. Otomobilin far kumandaları birçok Alman otomobilindeki gibi direksiyonun soluna yerleştirilmiş. Otomatik olarak yapılan koltuk ayarları sayesinde yeni A4'te ideal sürüş pozisyonunu bulabilmek oldukça kolay. Büyüyen boyutlarına rağmen yeni A4'ün arka koltuk sırası hala dar. Bunun en büyük sebebiyse rakiplerine oranla daha kısa aks mesafesi. 445 litrelik bagaj ise segmentindeki rakiplerinin gerisinde. Arka koltukları yatırarak bu hacmi 720 litreye kadar genişletebilmek mümkün.

Motor ve performans
Yeni A4 1.9 TDI'da Volkswagen ailesinin uzun zamandır kullandığı 1.9 litrelik turbo dizel motor görev yapıyor. 1896 cc hacmindeki bu motor 4000 d/d'da 130 HP güç, 1750 d/d'da ise 310 Nm tork üretiyor. Daha önceleri 110 HP güç üreten bu motor geçtiğimiz yıllarda yapılan geliştirme çalışmalarını sonunda 130 HP güç üretir hale getirilmiş. Alt devirlerde devreye giren turbo sayesinde çabuk hızlanan otomobil ile yaptığımız performans testlerinde de bu düşüncemizi destekler sonuçlar elde etti. 0'dan 100 km/s hıza 9.8 saniyede ulaştığımız test otomobilimizde ekonomi amaçlı kullanılan ve oranları uzun tutulan altı ileri vitesli şanzımanına rağmen bu sonuç oldukça başarılı. Yeni A4 1.9 TDI ara hızlanma testlerimizde 60-100 km/s hızlanmasını dördüncü viteste 7.6, beşinci viteste 9.6 saniyede gerçekleştirirken; 90-120 km/s hızlanmasını dördüncü viteste 7.3, beşinci viteste 8.5 ve altıncı viteste 9.3 saniyede tamamladı. Otomobil sunduğu başarılı performansın yanında yakıt tüketimi konusunda da oldukça cimri olduğunu gösterdi. Testimiz süresince 100 km'de ortalama 6.9 litre motorin tüketen otomobil 70 litrelik deposu ile 1014 km'lik bir menzile sahip.

Kullanım ve konfor
Kaliteli iç mekanı, sunduğu konfor ve başarılı dizel motoru ile hem lüksü hem de ekonomiyi hedefleyenlerin tercihi olabilecek olan yeni A4, rakiplerine göre biraz dar arak tarafı ile eksi puan topluyor. Otomobilin sertliği çok iyi ayarlanan süspansiyon sistemiyse yoldan gelen darbeleri emmekte başarılı. ESP sisteminin katkısıyla mükemmel bir yol tutuş performansı gösteren otomobil, virajlarda aşırı zorlandığında hafif hafif arkasını bırakıyor. Fakat hızla devreye giren ESP sistemi, duruma müdahale ederek otomobili tekrar çizgisine döndürüyor. Yeni A4 TDI'ın iç mekanında ergonomik açıdan kusurlu herhangi bir düğme bulunmuyor. Çift taraflı ayarlanabilen otomatik klima çok iyi çalışıyor. Otomobilin ABS destekli fren sistemi 100 km/s hızla gidilirken yaptığımız ani frende otomobili 39 metrede güvenli olarak durdurabildi.
Testini yaptığımız Audi A4 1.9 TDI'ın anahtar teslim fiyatı 82.018.906. 000 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder